O tym, że obsługa klienta w działach contact center jest bardzo ważna, wiedzą już chyba wszyscy. Nie każdy jednak wie, w jaki sposób zadbać o to, żeby rzeczywiście tak było w jego firmie. A oprócz tego, że zadbamy o odpowiednie oprogramowanie, warto również postawić na najlepszych pracowników.
Kogo powinniśmy szukać do firmy?
To, jakich pracowników zatrudnimy może determinować późniejszy sukces firmy, dlatego od początku warto przyłożyć do tego dużą wagę. Kogo zatem szukać? Przede wszystkim ważne są predyspozycje, czyli inaczej umiejętności miękkie, które powinni posiadać nasi pracownicy. Dla customer experience ważne są umiejętności słuchania, rozmowy czy wyciągania wniosków oraz takie cechy jak cierpliwość, empatia czy odpowiedzialność. Ich zrozumienie jest bardzo ważne z punktu widzenia klienta, ponieważ dzięki temu rozmowa jest przyjemniejsza i zdążająca do celu.Pracownicy oraz ich wiedza
Idealnym modelem pracownika jest taki, który łączy wymienione wyżej umiejętności z twardą wiedzą. Przede wszystkim ważne jest, aby znać produkt lub usługę, którą się oferuje, oprócz tego liczą się umiejętności obsługi odpowiednich systemów i komputerów czy znajomość języków obcych. Warto jednak pamiętać, że jeżeli cechy miękkie zależą od predyspozycji danej osoby, tak twardych umiejętności można nauczyć każdego. Choć na pewno musimy na to poświęcić czas i zainwestować pieniądze. Takie połączenie sprawi, że klienci będą obsługiwani szybko i rzetelnie, a w firmie wzrośnie First Call Resolutions, czyli odsetek połączeń, których problem czy sprawa została załatwiona podczas jednej rozmowy.Gdzie szukać idealnych pracowników?
Rynek pracowniczy nie jest łatwy, ponieważ zmniejsza się bezrobocie, młodzi ludzie wyjeżdżają za granicę, a do tego coraz więcej firm zagranicznych otwiera swoje oddziały w naszym kraju. Nie oznacza to jednak, że na rynku nie można trafić na perełki, które zadbają o odpowiedni poziom customer experience. Warto jednak poszerzyć zasięg poszukiwań również o inne miasta. Aby było to możliwe musimy jednak pozwolić naszym pracownikom na pracę zdalną. Na szczęście dostępne na rynku oprogramowania call center ułatwiają to, ponieważ są dostępne w chmurze. Wtedy pracownikowi potrzebny jest tylko komputer z dostępem do internetu i może pracować z każdego miejsca. Co istotne, jego przełożony na bieżąco może nadzorować jego efektywność.PODOBNE WPISY
----------------------------
http://biznesowe.info.pl/post25856.html#p25856
http://knowledge-hub.org/oprogramowanie-software-call-center-pomaga-zwiekszyc-sprzedaz
http://odkupimycentrale.pl/zadbaj-o-skrypt-rozmowy-call-center-aby-podnosic-jakosc-obslugi-klienta
http://tustolica.pl/forum_nowe-pomysly-na-promocje-firmy-reklama-mobilna/topic/18-10489
http://focuscontactcentre.eu/rozwiazania-contact-center-wybieraj-dbajac-o-bezpieczenstwo
No comments:
Post a Comment